22.5.2022
Neděle
Svátek slaví
Emil
22.5.2022
Neděle
Svátek slaví
Emil

Velkeucho.cz » Sport » Dá se zhubnout pouhou chůzí? Ano, ale musíte znát pár fíglů

Dá se zhubnout pouhou chůzí? Ano, ale musíte znát pár fíglů

Foto: Pixabay
Chůze, rychlá chůze, procházka či chůze do schodů. To jsou aktivity, které můžete dělat v každém věku a nepotřebujete k tomu žádné zvláštní a drahé vybavení. Dá se to praktikovat kdekoliv a kdykoliv – ve volném čase, cestou z práce i v práci samotné. Tedy sečteno a podtrženo: ideální sport a navíc velmi zdraví prospěšný a s minimálním rizikem, že si u toho ublížíte, což je také velkým benefitem.

„Chůze je nejpřirozenější pohyb, který posiluje celé tělo, aniž by byla nějaká část těla zbytečně přetěžována. Navíc uvidíte, že si vyčistíte hlavu a začnete se i víc usmívat,“ doporučuje výživová poradkyně Věra Burešová.

Jak dlouho mám denně chodit?

Doporučuje se chodit každý den alespoň 30 minut rychlejší chůzí, pokud vám to zdravotní stav i časové možnosti dovolí. Ideální je, když si každý den nebo v některé dny v týdnu vyčleníte konkrétní hodinu, kdy půjdete ven. Pokud to tak budete dělat několik týdnů, chůze se stane naprosto běžnou součástí vašeho života. K procházce pak můžete přidat i chůzi do schodů.

Zhubnu u toho?

Potřebujete-li shodit nějaké to kilo, zaměřte se na aerobní aktivity. Pro aerobní cvičení je charakteristická střední intenzita, delší čas a zvýšená tepová frekvence. „Aerobními aktivitami se nejlépe pálí tukové zásoby. To, že právě aerobní cvičení provádíte, poznáte tak, že u dané aktivity zvládáte plynule a bez zadýchávání mluvit. Pokud se dostanete na vysokou tepovou frekvenci, nejedná se o aerobní aktivitu a tuky se nespalují,“ vysvětluje Věra Burešová.

Co dělat, když dnes nebudu mít na cvičení čas?

Někdy se vám určitě stane, že na sport nebudete mít čas. Pak ten den vystupte o zastávku či dvě dříve a projděte se rychlou chůzí domů pěšky. Nebo místo výtahu aspoň vyběhněte schody. Pokud máte kancelář někde v patře, dělejte to tak každý den ráno. Výzkumy totiž ukazují, že ranní cvičení je o 20 % efektivnější než to večerní. Nevadí, že jste se dneska zadýchali, zítra to bude lepší a po týdnu to dáte na jeden zátah! Jen vytrvat a nevzdávat se.

Článek jsme připravili s Věrou Burešovou, hlavní výživovou poradkyní společnosti Naturhouse.

Líbil se vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli:

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

Jak vybrat sportovní bundu tak, aby splňovala přesně to, co od ní čekáte

Funkční sportovní oblečení nekupujeme každý den a většinou ani každý rok. Vývoj nových materiálů jde hodně rychle dopředu a outdoorové vybavení je stále kvalitnější i funkčnější. Proto bychom měli před nákupem nastudovat, jak vybrat to správné právě pro sebe a jakými parametry se řídit. Není to totiž vůbec jednoduché!