22.5.2022
Neděle
Svátek slaví
Emil
22.5.2022
Neděle
Svátek slaví
Emil

Velkeucho.cz » Zdraví » Saunování výrazně snižuje riziko demence a Alzheimerovy choroby

Saunování výrazně snižuje riziko demence a Alzheimerovy choroby

Foto: Pixabay
Většina lidí asi nějak podvědomě tuší, že pobyt v sauně je nějakým způsobem zdravý. Málokdo už ale dokáže vyjmenovat všechny zdravotní benefity, které nám pobyt v nich přináší.

Saunování je prospěšné v každém věku, v tom pozdějším možná ještě více. Je vědecky dokázáno, že saunování výrazně snižuje riziko demence a tolik obávané Alzheimerovy choroby. Důležité je nejen samotné saunování, ale také správný výběr sauny, aby nám v ní bylo dobře, každému vyhovuje něco jiného.

Jaké zdravotní benefity přináší pobyt v sauně?

Je vědecky dokázáno, že pravidelná návštěva sauny má na náš organismus velmi blahodárný vliv, jedním z nejdůležitějších je posilování činnosti mozku a obnovování správné činnosti lymfatických cest.

Pravidelné saunování

  • Pomáhá předcházet vzniku stařecké demence (je dokázáno, že se riziko snižuje o 65%!)
  • Vědci studovali vliv saunování na propuknutí Alzheimerovy choroby, velkého strašáku dnešní doby. Studie provedená ve Finsku prokázala, že pravidelný pobyt v sauně snižuje riziko jejího vzniku
  • Posiluje se dlouhodobá paměť a schopnost se učit
  • Zlepšuje pozornost
  • Pročišťují se lymfatické cesty
  • Pobytem v sauně se čistí pleť a z těla vyplavují nečistoty
  • Zpomaluje se stárnutí pokožky a pleť je elastická
  • Posílí se vám imunita a nebudete tolik náchylní na různé virózy

Jaké sauny známe

Finská sauna

Je asi nejznámější – dvě patra lavic a pekelné horko si asi vybaví každý. Teplota se tu pohybuje mezi 90 – 100 stupni Celsia, takže pro netrénované tělo je to pořádná zátěž. Organismus si musí postupně zvyknout, proto si nejprve sedněte na dolní lavici, kde je teplota o něco málo nižší, pokud vydržíte, můžete se posunout i nahoru. Doporučená doba pobytu je 5-15 minut.

Sauna s párou

Sauna, ve které najdete rozpálené kameny, které se v pravidelných intervalech polévají vodou. Teplota je 80 – 90 stupňů Celsia a vlhkost vzduchu 10 – 30 %. Doporučená doba pobytu je 10-15 minut.

Pára

Nebo se jí také říká „parní lázeň s ochlazením“. Teplota je 40 – 50 stupňů Celsia a je tu poměrně velká vlhkost, která může být pro někoho až nepříjemná. Doporučená doba pobytu je 10-20 minut.

Tropická sauna

Díky velké vlhkosti (50 – 60 %) v ní máte pocit jako při dovolené v tropech. Teplota se tu pohybuje mezi 50 – 60 stupni Celsia. Doporučená doba pobytu je 10-25 minut.

Herbální sauna

Teplota je tu 40 – 50 stupňů Celsia, vlhkost vzduch 10 – 20%. Vzduch tu prosycují bylinné silice, převážně sladce kořeněné vůně. Doporučená doba pobytu je 10-30 minut.

Pozor! Také odpočinek po sauně je důležitý. Po saunování následuje fáze odpočinku, která by měla být dostatečně dlouhá. Během ní dbejte na dostatečný přísun tekutin, může to být obyčejná voda s citrónem nebo ovocnou šťávou.

Sauny jsou dnes dostupné a není problém si vybrat místo, kde se budeme cítit dobře. Pokud k tomu máte doma prostor, můžete si pořídit saunu vlastní, koupíte ji už od 20 000 Kč, nabídka na trhu je veliká.

Líbil se vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli:

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
cholesterol

Cholesterol. Je opravdu tak zlý, jak si o něm spousta lidí myslí? 

Mnoho lidí se na cholesterol dívá jako na něco škodlivého, co by do našeho zdravého života rozhodně nepatřit nemělo. Je to ale velký omyl, jde o životně důležitou látku, bez které zdravý organismus nemůže fungovat. On je totiž cholesterol „zlý“ a cholesterol „hodný“. Abyste je dokázali rozlišit, je třeba o něm vědět aspoň pár základních faktů.

Jak docílit krásného a zdravého opálení. Co je opravdu důležité?

Jak se správně opalovat, abyste se nespálili, ale zároveň do těla dostali dostatečné množství tolik potřebného vitaminu D? Když pokožku spálíte, hrozí zdravotní rizika. Pokud nebude mít organismus dostatek vitaminu D ze sluníčka, zdravotní problémy vás také neminou. Poradíme, jak docílit rovnováhy a přidáme recept od bylinkářů na přípravu čistě přírodního prostředku na zklidnění a regeneraci pokožky.

Pampeliška. Jak využít jejich sílu po celý rok. Rady, tipy a recepty

Smetanka lékařská, nebo také pampeliška, je rostlinka, která toho má ve svém repertoáru opravdu hodně. Dokáže pomáhat v boji s mnoha nemocemi, pomůže při hubnutí a používá se také jako pleťová voda. Je bohatá na vitamíny i minerální látky. Co z ní připravit a jak si ji uchovat po celý rok? Tady najdete rady i recepty.

Kopřiva. Detoxikuje i posiluje organismus a pomáhá léčit celou řadu nemocí

Kopřiva dvoudomá. Bylinkáři a léčitelé říkají, že je univerzálním prostředkem k detoxikaci organismu, k vyčištění krve a k odstranění jedovatých zplodin z těla. Kopřiva dodá tělu minerální soli a vitamíny, které posílí celý organismus, a tím také podpoří zdraví a krásu. Nejúčinnější je tato kúra samozřejmě na jaře.

O houbě reishi se říká, že je zázračným lékem věčného života

Reishi je houba s vysokým obsahem léčivých látek. Téměř vše, co se o ní tradovalo po staletí, bylo současnými vědeckými studiemi změřeno, dokázáno a potvrzeno. Mezi houbami je naprostým unikátem, který je jakýmsi přirozeným přírodním recirkulačním organismem, tedy vyrábí si vlastní výživné látky. Možná ji budete znát pod názvem ganoderma lucidum, lesklokorka nebo lingzhi.