26.6.2022
Neděle
Svátek slaví
Adriana
26.6.2022
Neděle
Svátek slaví
Adriana

Velkeucho.cz » Sport » Jak začít běhat? Rady a tipy, aby vás to bavilo

Jak začít běhat? Rady a tipy, aby vás to bavilo

Jedním z nejlepších přírodních léků na stres a špatnou náladu je běh, rychlá chůze nebo procházka, to vám řekne každý psycholog, trenér nebo výživový poradce. Zdá se to být jednoduché, ale aby vám nadšení vydrželo, je třeba dodržet pár pravidel. Když už se zvednete ze židle nebo z gauče a zařadíte do svého života také pohyb, pak budete určitě očekávat, že se zbavíte tuku i pár přebytečných kil a přibude nějaký ten sval. Ano, ale…vezměme to popořádku.

Jak začít?

At´už chcete běhat, chodit, cvičit nebo dělat jakýkoliv sport, vždy je důležité začínat postupně. Den za dnem po krůčcích přidávat další metry, kilometry či zvyšovat zátěž. Začátečníci totiž téměř všichni dělají stejnou chybu, první trénink přeženou, pak je bolí týden celé tělo a to je od sportování odradí. Takže se většinou vrátí zpět na gauč. A to přece nechcete.

Jak často cvičit?

To je další důležitý bod. A odpověď je „ani málo ani moc“, tak nějak přiměřeně. Záleží také na vašich časových možnostech, to si musí každý stanovit sám tak, aby pohyb byl pokud možno pravidelný. Trenéři a výživoví poradci berou jako nejvhodnější variantu cvičení 4-5x týdně. Z toho 2-3x týdně je dobré zařadit těžší trénink a doplnit ho procházkou či výletem na kole. K tomu byste se měli dopracovat postupně, začít tedy klidně jen 1-2x týdně a kratší dobu.

Rozcvičení a protažení

Základním kamenem jakéhokoliv pohybu by mělo být řádné rozcvičení, abychom své tělo připravili na zátěž. Stejně tak důležité je se po cvičení důkladně protáhnout.

Věra Burešová

Jak dlouhý by měl být trénink?

Postupně byste se měli dopracovat k tréninku dlouhému 3060 minut. Z tohoto času ale musíte odečíst rozcvičku a závěrečné protažení. Opět je nutné se k tomu dopracovat postupně: první týden cvičit jen po deseti minutách, druhý týden 15 až 20 minut a teprve třetí týden začít s 30 minutovými a delšími tréninky.

Článek jsme připravili s Věrou Burešovou, hlavní výživovou poradkyní společnosti Naturhouse.

Líbil se vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli:

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
nordic walking

Nordic walking je sport pro všechny a začít můžete v každém věku

Jestli by se dalo o některém sportu říct, že má jenom samé plusy a pozitiva, pak by to byla nejspíše severská chůze neboli nordic walking. Začít s ní se dá v každém věku, techniku se naučíte za chvíli, vybavení pořídíte za pár korun a chodit s holemi můžete po celý rok buď sami nebo s partou přátel. A zdravotních benefitů má nespočet!

Jak vybrat sportovní bundu tak, aby splňovala přesně to, co od ní čekáte

Funkční sportovní oblečení nekupujeme každý den a většinou ani každý rok. Vývoj nových materiálů jde hodně rychle dopředu a outdoorové vybavení je stále kvalitnější i funkčnější. Proto bychom měli před nákupem nastudovat, jak vybrat to správné právě pro sebe a jakými parametry se řídit. Není to totiž vůbec jednoduché!

Dá se zhubnout pouhou chůzí? Ano, ale musíte znát pár fíglů

Chůze, rychlá chůze, procházka či chůze do schodů. To jsou aktivity, které můžete dělat v každém věku a nepotřebujete k tomu žádné zvláštní a drahé vybavení. Dá se to praktikovat kdekoliv a kdykoliv – ve volném čase, cestou z práce i v práci samotné. Tedy sečteno a podtrženo: ideální sport a navíc velmi zdraví prospěšný a s minimálním rizikem, že si u toho ublížíte, což je také velkým benefitem.