Šestý (poslední) díl seriálu „Rozjet vlastní podnikání ve středním věku. ANO nebo NE?“ Jak na reklamu a zvládnu to celé sám/sama?

A na závěr našeho průvodce světem vlastního byznysu si položíme otázku, jestli to celé složité soukolí zvládnete sami nebo si k tomu přizvete společníka či zaplatíte za služby, které sami neumíte nebo na ně nebudete mít čas. A také o REKLAMĚ, kterou mnozí začátečníci podceňují. Víte, co o ní řekl Henry Ford?

Jak o svém produktu či službě budu dávat vědět zákazníkům?

Budu potřebovat webové stránky, e-shop, FB profil? Inzerci na webech, v tisku, rádiu? Kdo se mi o to postará? Pokud tuto velmi důležitou část neumíte nebo časově nezvládnete, budete si muset najít někoho, kdo se o to postará. Nejen nějak postará, ale dobře postará. Tady se většinou dělá jedna velká zásadní chyba, a kdo se tímto oborem nikdy nezabýval, často si myslí si, že to zvládne kdokoliv bez znalostí a zkušeností a zadá práci tomu, kdo ji třeba nabídne nejlevněji, což je obrovská chyba. Sice náklady budou nižší, ale ve finále můžete přijít o spoustu peněz. Nemusí to tak být vždycky, ale zkušenosti mnohých potvrzují, že se vyplatí najmout si na propagaci kvalitního a zkušeného člověka. Průkopník automobilového průmyslu a velmi úspěšný podnikatel Henry Ford řekl: „Kdybych měl v kapse poslední dolar, utratil bych ho za reklamu“. Myslím, že mu můžeme věřit. Reklama je obor náročný a chce to hodně studia a praxe, abyste mohli říct, že ji umíte. Nakonec byste ale stejně zjistili, že ji vlastně nebudete umět nikdy. Vyvíjí se tak rychle, že držet s ní krok, je při dalších činnostech, které budete muset ve vlastním podnikání dělat, nemožné. 

Zvládnu celé svoje podnikání sám/sama? Nebo budu potřebovat k sobě ještě někoho jiného?

Tohle je v první fázi poslední z těch nedůležitějších otázek, na kterou si musíte odpovědět. Pokud k sobě budete chtít ještě někoho přibrat, velmi to zvažte. Mnoho firem, kterým se rozjezd povedl, a také poté velmi dobře prosperovaly, skončilo právě pro neshody majitelů nebo spolupodnikatelů. A není jich zrovna málo.

A to je celé, milí přátelé!

Už jste si všechno pěkně sepsali a důkladně promysleli? Pak by bylo fajn to konzultovat s někým, kdo už má s podnikáním opravdu reálné zkušenosti a byl by ochoten váš podnikatelský záměr s vámi probrat a podělit se o svoje zkušenosti. Jak už jsme psali výše, více očí více vidí. A navíc dotyčný bude mít nadhled a bude to „vaše dítě“ vidět i z jiných úhlů pohledu, které vám mohly uniknout. 

Co říci závěrem?

Přejeme hodně úspěchů, notnou dávku štěstí a dobrý vítr do plachet všem, kteří se pustí do podnikání na své vlastní triko. Snad vám našich 6 článků pomohlo se správně rozhodnout

A vy ostatní, kteří se do vlastního byznysu nakonec nepustíte, možná se po přečtení celého našeho seriálu budete jinak dívat na všechny, kteří se rozhodli vzít svůj profesní život do vlastních rukou, vydat se po klikatých cestách plných nástrah a s nejistotou v zádech. OSVČ a malí podnikatelé totiž nejsou nepřítelem lidu a státu, jak si někteří zaměstnaní myslí. Kdo nezkusil se živit sám, neví, co to obnáší, proto je snadné soudit a mnohdy vidět jen úspěch, ale ne cestu, která k němu vedla. Je fajn, že každý z nás má dnes šanci si podnikání zkusit. Někomu vyhovuje být celý život zaměstnancem, jinému zase samostatná práce. Obojí má své plusy i mínusy. 

Přidejte se na naše FB stránky Velké ucho1, ať vám nic důležitého (nejen z téhle oblasti) neunikne. A pro vaše příspěvky a náměty je tady naše FB skupina Aktivní lidé ve středním věku 40+. Inspirace pro život.