Nepodceňte snídani

Patříte mezi chronické „nesnídače“? Děláte chybu. Snídaně vás dokáže nastartovat. Základem správné snídaně je kvalitní bílkovina, sacharidy s nižším glykemickým indexem, vhodné tuky a zelenina či ovoce. Do ranního menu je vhodné zařadit mléčné výrobky, které vás nasytí na několik hodin a pomohou odvrátit chuť na sladké.

 

Nehledejte výmluvy

Absence snídaně vede u mnoha lidí k obezitě. Čím dříve „kotel“ roztopíte (nastartujete svůj metabolismus), tím dřív dosáhnete nejvyššího výkonu (budete schopni spálit maximum kalorií).  Že po ránu nestíháte? Nemáte hlad? Nechutná vám? Je to stejné jako se cvičením. Nejprve se vám nechce a pak bez pohybu nemůžete být. Nejdůležitější je začít. Chronickým odpůrcům snídaní odborníci doporučují pozvolný start – třeba ranní posezení s bylinkovým čajem, tmavým pečivem a kouskem chutného sýra. Porce je možné postupně zvyšovat.

 

Česky a bez éček

Mléčné výrobky mají v jídelníčku, a to včetně snídaně, důležité místo. Jaké si vybrat? Určitě si přečtěte složení výrobku. Dbejte na to, aby vše, co jíte, obsahovalo minimum konzervantů, umělých barviv, sladidel a další chemie. Dávat přednost českým výrobkům také není od věci.  Svým nákupem podporujete českou ekonomiku. Obě kritéria splňují třeba tvarohy, sýry a pomazánková másla českého výrobce – Jaroměřické mlékárny. Logo CEFF na obale zaručuje nepřítomnost nežádoucích „éček“. Navíc se většina výrobků Jaroměřické mlékárny pyšní oceněním „Klasa A“ a smetanový sýr Fénix i Archivní sýr dokonce titulem „Regionální potravina“ kraje Vysočina, který uděluje ministerstvo zemědělství nejkvalitnějším lokálním produktům. Více informací najdete na www.mlekarna.cz.

238x

Tvaroh, to nejlepší

Některé potraviny jsou stále nedoceněné. Patří k nim i tvaroh. Zapomeňte na nechutnou hmotu, kterou vám ve školce nabízeli namazanou na chlebu. Zkuste se na tvaroh podívat moderníma očima. Výživoví specialisté upozorňují, že tvaroh je významným zdrojem bílkovin nezbytných pro růst svalové hmoty. Zároveň má relativně nízkou energetickou hodnotu. Výborně zasytí a je dobře stravitelný. Také je mimořádně univerzální – z tvarohu snadno připravíte sladký dezert i slanou pomazánku. V Jaroměřické mlékárně se tvaroh vyrábí od roku 1937. Podobně jako tenkrát se tu i dnes připravuje tradičními postupy, výhradně z kvalitních domácích surovin a bez „éček“. Jak zařadit tvaroh do svého „snídaňového menu“? Nejsnazším způsobem je zalít nepřislazované cereálie trochou tvarohu rozmíchaného v mléce. Složitější na přípravu je tvarohová pomazánka.

Tipy najdete na www.svacinkybezecek.cz.

images

Snídejte co nejdéle

Udělejte si ze snídaně příjemný rituál, kterému věnujte alespoň 10 minut. O víkendu můžete dokonce snídani proměnit v malý obřad. Jak? Připravte si zdravé pochoutky a přizvěte celou rodinu. Nehltejte, ale všechno pěkně vychutnejte – snídani i radost z přítomnosti vašich nejbližších. Správná snídaně vás příjemně nakopne. Budete-li jíst i po zbytek dne střídmě a pravidelně, budete výkonnější, méně unavení a samozřejmě tím snížíte i riziko přejídání.