Dá se zhubnout pouhou chůzí? Ano, ale musíte znát pár fíglů.

Chůze, rychlá chůze, procházka či chůze do schodů. To jsou aktivity, které můžete dělat v každém věku a nepotřebujete k tomu žádné zvláštní a drahé vybavení. Dá se to praktikovat kdekoliv a kdykoliv – ve volném čase, cestou z práce i v práci samotné. Tedy sečteno a podtrženo: ideální sport a navíc velmi zdraví prospěšný a s minimálním rizikem, že si u toho ublížíte, což je také velkým benefitem.

„Chůze je nejpřirozenější pohyb, který posiluje celé tělo, aniž by byla nějaká část těla zbytečně přetěžována. Navíc uvidíte, že si vyčistíte hlavu a začnete se i víc usmívat,“ doporučuje Věra Burešová, hlavní výživová poradkyně společnosti Naturhouse.

Jak dlouho mám denně chodit?

Doporučuje se chodit každý den alespoň 30 minut rychlejší chůzí, pokud vám to zdravotní stav i časové možnosti dovolí. Ideální je, když si každý den nebo v některé dny v týdnu vyčleníte konkrétní hodinu, kdy půjdete ven. Pokud to tak budete dělat několik týdnů, chůze se stane naprosto běžnou součástí vašeho života. K procházce pak můžete přidat i chůzi do schodů.

Zhubnu u toho?

Potřebujete-li shodit nějaké to kilo, zaměřte se na aerobní aktivity. Pro aerobní cvičení je charakteristická střední intenzita, delší čas a zvýšená tepová frekvence. „Aerobními aktivitami se nejlépe pálí tukové zásoby. To, že právě aerobní cvičení provádíte, poznáte tak, že u dané aktivity zvládáte plynule a bez zadýchávání mluvit. Pokud se dostanete na vysokou tepovou frekvenci, nejedná se o aerobní aktivitu a tuky se nespalují,“ vysvětluje Věra Burešová.

Věra Burešová

Co dělat, když dnes nebudu mít na cvičení čas?

Někdy se vám určitě stane, že na sport nebudete mít čas. Pak ten den vystupte o zastávku či dvě dříve a projděte se rychlou chůzí domů pěšky. Nebo místo výtahu aspoň vyběhněte schody. Pokud máte kancelář někde v patře, dělejte to tak každý den ráno. Výzkumy totiž ukazují, že ranní cvičení je o 20 % efektivnější než to večerní. Nevadí, že jste se dneska zadýchali, zítra to bude lepší a po týdnu to dáte na jeden zátah! Jen vytrvat a nevzdávat se.

Článek jsme připravili s Věrou Burešovou, hlavní výživovou poradkyní společnosti Naturhouse.

Přečtěte si ještě rady a tipy, jak začít běhat tak, aby vás to bavilo a nevzdali jste to při prvním pokusu. Článek najdete TADY.