TIP: Jednodenní výlet na Ještěd a do okolí

Nenáročný a krásný výlet na jeden den, který podle našeho itineráře zvládnou i méně zdatní turisté. Na Ještěd můžete vyjet lanovkou nebo se na vrchol vydat po svých. Svézt se dolů také lanovkou by byla škoda, přišli byste o celkem pohodovou procházku s úžasnými výhledy.

Lanovka na Ještěd.

K dominantě Liberce dojedete autem nebo také tramvají. Pokud přijedete po vlastní ose, nejlepší je zaparkovat dole na placeném krytém parkovišti, které najdete kousek od konečné stanice městské tramvajové linky, celodenní stání vás vyjde na 100 Kč. Odtud je to k lanovce cca 600 metrů a cesta vede lesem. Za pěkného počasí jezdí lanovka nepřetržitě a svézt se může za 49 Kč i váš čtyřnohý parťák. Za dospělého zaplatíte nahoru 99 Kč.

Restaurace, hotel a vysílač na Ještědu.

Na vrcholu hory stojí restaurace, hotel a vysílač v jednom. Národní kulturní památka je obdivovanou stavbou a její architekt Karel Hubáček za ni dostal cenu od Mezinárodní unie architektů. Něco dobrého si můžete vychutnat v restauraci nebo o patro níž v bistru či venkovním občerstvení, které je v provozu za pěkného počasí. A pak už nezbývá, než se kochat nádhernými panoramaty! Kdo by si chtěl dopřát jedinečný východ nebo západ Slunce, může tady v hotelu přespat.

Pohled na Liberec z vrcholu Ještědu.

Až se na vrcholu dostatečně pokocháte okolní krajinou, můžete sjet dolů lanovkou nebo si to sešlápnout dolů pěšky. Doporučujeme druhou možnost. Z vrcholu Ještědu vede několik cest. Nabízíme vám třeba tu po červené turistické značce, která se pod vrcholem stáčí doprava (E3 Hřebenovka) a pokračuje strmou kamenitou cestou až k rozcestí Nad Výpřeží.

Pod vrcholem na červené.

Dále se dáte doleva pořád po červené. Budete míjet odbočku k Mohyle letců, kde stojí pomníček zasvěcený letcům, kteří tady zahynuli, pak se opět vrátíte na červenou a pokračujete na rozcestí se žlutou (Terasy Ještědu). Tam se dáte doleva a dojdete až na vyhlídku Červený kámen. Až si tu vyfotíte panoramata, vrátíte se na žlutou a pokračujete pohodlnou cestou na rozcestí Pláně pod Ještědem, odtud už je to co by kamenem dohodil k chatě Pláně pod Ještědem, kde se dá za dobré ceny najíst. Hned pod chatou se napojíte na modrou E3 a dojdete po ní zpět k autu nebo tramvaji. Poslední úsek cesty je zpočátku trochu strmější, poté plynule přejde v pohodlnou cestu.

Pohled na Ještěd.

Před námi Ještěd.

Celá pěší túra z vrcholu Ještědu vám bude trvat cca 2 a čtvrt hodiny čistého času a je to asi 7 a půl kilometru.

Lepší je si celý výlet naplánovat na všední den, kdy je tady méně lidí a samozřejmě bonusem bude i slunečné počasí s dobrou viditelností, abyste nepřišli o panoramata.

Popis výletu na Ještěd.

Nezapomeňte na pohodlné boty a bundu, neboť na vrcholu dost fouká. A přibalte si do batohu také pláštěnku, jsou to hory a počasí se tu může rychle změnit.