TIPY, jak snadno a účinně posílit imunitu

Jedním ze způsobů, jak zlepšit imunitu, je postupné otužování. Má to navíc několik dalších výhod – nezrujnuje vám to rodinný rozpočet, začít s tím můžete kdekoliv, kdykoliv a v každém věku, nepotřebujete k tomu žádné zvláštní pomůcky ani vybavení a lze to dělat kdykoliv. Co budete potřebovat, je odhodlání začít a sprcha se studenou vodou.

Otužilí lidé jsou mnohem méně nemocní, dalo by se říct, že se jim vyhýbají infekce všeho druhu, snižuje se u nich riziko vysokého krevního tlaku a s tím spojených problémů a otužování má také příznivý vliv na různé alergie a je dokázáno, že otužilci jsou mnohem méně náchylní na nepříjemné výkyvy počasí. Otužování má nejen blahodárné účinky na fyzické zdraví, ale také benefity na zdraví duševní – pěstování silné vůle, trpělivost, vytrvalost a vůbec celkovou pozitivní náladu, což také vůbec není k zahození.

Pravidelné sprchování studenou vodou je zpočátku většině lidí nepříjemné, ale pokud chvíli vytrváte, budete bohatě odměněni a váš imunitní systém se vám poděkuje.

Jak to tedy funguje?

Pokud dojde k prudkému ochlazení organismu, tělo se bude snažit vyrovnat teplotu a na pomoc povolá armádu bílých krvinek, které se začnou množit. Bílé krvinky jsou ochráncem naší imunity, tak jsme se to kdysi učili ve škole a možná si na to vzpomenete. Pokud máte dobrou imunitu, bílé krvinky likvidují v těle všechno, co tam nepatří. Tedy při ohrožení a napadení organismu jich potřebujeme co nejvíce. Funguje to ale i opačně. Při oslabení imunity počet bílých krvinek klesá a člověk snáze onemocní.

Otužování krok za krokem

1/ Sprchujte se nejlépe ráno co nejdříve po probuzení. Začněte vlažnou vodou a postupně ji ochlazujte. Pokud se vám do toho nebude chtít ráno, nezoufejte a otužujte se, kdy je vám to příjemnější.

2/ V zimním období pod studenou sprchou vydržte 1-3 minuty, v létě se pak doporučuje 3-5 minut.

3/ Důležitý je pohyb ve sprše, což se málo ví. Při sprchování studenou vodou bychom se měli hýbat a ne stát na místě. Je to i příjemnější.

4/ Po osprchování se důkladně otřete suchým ručníkem, což je v podstatě tělu prospěšná masáž.

5/ Ještě tři důležité body, které byste měli dodržet. Vždy se sprchujte ve stoje a nesedejte si do vany se studenou vodou. Nenamáčejte si hlavu, pokud máte doma koupací čepici, nasaďte si ji. Neotužujte se, pokud jste zrovna nachlazení nebo se necítíte ve své kůži.

Kdo se může otužovat?

Každý bez rozdílu věku, záleží však na zdravotním stavu. Pokud máte pochybnosti, je dobré se poradit se svým lékařem. Důležitá je pravidelnost a výdrž. Teprve po dvou letech pravidelného otužování můžete o sobě říct, že jste „otužilý člověk“.