Nordic running je sport pro lidi do 100 let

První kniha na světě o celoročním běhání s holemi, novém fenoménu, za nějž autor knihy získal evropské ocenění. Nordic running, jak sám autor metodu pojmenoval, šetří především kolena a záda a je zdravější a bezpečnější než normální běh. Nordic running je vhodný pro profesionální i rekreační sportovce od 15 do 100 let.

 

Milan Kůtek

Milan Kůtek

Když se autor knihy připravoval na svůj čtvrtý maratonský závod, zkusil běhat s holemi. Šlo mu to lépe než bez nich, a tak začal nordic running, jak styl sám pojmenoval, praktikovat ve všech ročních obdobích. Nadšení přenesl záhy i na své okolí a za objev metody nordic runningu získal spolu s biomechanikem Alešem Tvrzníkem v roce 2012 dokonce evropské ocenění (European Athletics Innovation Awards), v roce 2015 se pak stal mistrem ČR v nordic runningu v kategorii M40+.

Nordic running je zdravější a bezpečnější než normální běh. Runningové hole zajišťují větší stabilitu v terénu, pohyb s nimi šetří především kolena a bederní páteř (proto jej mohou úspěšně praktikovat i senioři a sportovkyně v období těhotenství). Díky většímu výdeji energie jej využijí jak sportovci (včetně mládeže) v tréninku, tak jedinci s nadváhou pro efektivní hubnutí. Autor přichází také s novým pojetím kondiční chůze s holemi, které je přirozenější než nordic walking. O svých zkušenostech s nordic runningem hovoří v knize řada známých osobností, např. Miloš Škorpil, Barbora Špotáková, Dalibor Gondík nebo prof. Jan Pirk.

Obálka_Nordic running_final-loNORDIC RUNNING – Běh s holemi jako zdravější a efektivnější způsob běhání

Milan Kůtek

Vydává nakladatelství Smart Press